Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Kapela pochádzajúca zo stredného Slovenska sa odmlčala na dlhý čas, dokonca som na ňu aj zabudol. O to viac ma prekvapila existencia nového CD. Z prekvapenia sa vykľulo mierne sklamanie, keď som zistil, že nejde o regulárneho nasledovníka debutového albumu, ale len o EP mapujúce niekoľkoročné snaženie skupiny, ktoré bolo poznamenané personálnymi zmenami.
Na prvé vypočutie na mňa EP „Reborn“ zapôsobilo ako mierne rozháraný a nekompaktný materiál. Príčinou tohto môjho pocitu je fakt, že jednotlivé skladby boli komponované a nahrávané samostatne počas troch rokov, takže jednotlivé dvojice skladieb sú rozdielne nielen po stránke inštrumentálnej, ale hlavne odlišným zvukom.
Novšia dvojica skladieb („Between The Light“, „Reborn“) disponuje okrem väčšej tvrdosti aj prepracovanejšou technikou a hlavne dokonalejším zvukovým hávom, o ktorý sa postaral Švéd Jens Bogren (OPETH, KATATONIA, SOILWORK, DAYLIGHT DIES, GOD FORBID, IRON MASK, AMON AMARTH, SYMPHONY X, atď). A samozrejme, aby som nezabudol, poteší aj hosťovanie klávesáka Matta Guilloriho v „Reborn“ (JAMES LABRIE BAND, DALI´S DILEMMA a JAMES MURPHY).
Od prog power metalu sa PORTIKUS za sedem rokov prepracovali k tvrdším polohám, hoci progu ostali verní, a ak im na debute „Virtual World“ chýbali výraznejšie štruktúry a melodickejšie nápady, tak tentoraz ich je dostatok. PORTIKUS sa môžu pokojne pochváliť týmto produktom s nadpriemernou kvalitou, ktorého jedinou chybou v mojich očiach je, že neprekvapuje ničím novým. Myslím ničím novým v porovnaní so zahraničnou konkurenciou. Ak príde na porovnanie s našimi lúhmi a hájmi, tak samozrejme ide o značný rozdiel.
Neostáva preto nič iné ako čakať, čo nám PORTIKUS prinesú na vraj chystanej dlhotrvajúcej nahrávke. Som zvedavý, ako PORTIKUS zúročia dlhoročné skúsenosti a svoje inštrumentálne i skladateľské schopnosti. „Reborn“ naznačuje, že môžeme očakávať kvalitný materiál. Určité oživenie a ozvláštnenie produkcie možno očakávať aj vzhľadom k tomu, že PORTIKUS angažovali ďalšieho speváka. Prípadné čakanie odporúčam krátiť si počúvaním recenzovaného EP, hlavne ak sa radíte k fanúšikom progových kapiel.
Súčasťou pekného digipacku s vkusnou grafikou je aj dátová stopa obsahujúca vcelku zaujímavé video ku skladbe „My Faith“, ktoré dávam do pozornosti vyššie.
Mierne rozhárané a nekompaktné EP, ktoré ale na druhú stranu poteší kvalitnými skladbami, hlavne tými dvoma najnovšími. Ak by boli jedinými na nosiči, tak by som dal „Reborn“ ešte o bod viac.
1. My Faith (2010)
2. Life – Theatrical Play (2010)
3. Between The Light (2011)
4. Reborn (2011)
5. Little Of My Time (2009)
6. Bound Angel (2009)
7. My Faith (video)
Je to úplne posledný album THE CURE? Dôstojnejší odchod si neviem predstaviť. Spočiatku nenápadný album si ma postupne omotal melancholickou atmosférou. Hustý oblak hmly, z ktorej sa mi nechce hľadať cestu von. ,,Disintegration" pre toto desaťročie.
Návrat niekam k "Ghost Reveries" so zvukom posledných albumov. Stávka na istotu, ktorá však za vrcholmi tvorby zaostáva. Navyše, mňa osobne rozprávač pri sústredenejšom posluchu tohto koncepčného albumu irituje.
V jisté BDM RPG hře vytváříte ultimátní postavu a její charakteristiky definujete následovně: Násilí: 100%, Technické skills: 100%, Skladatelská inteligence: 100%, Šarm: 100%, Oddanost 100%, Laskavost: 0%. Do kolonky "Jméno" pak vyplníte: DEFEATED SANITY.
Už poněkolikáté zní otázka stejně: Zničil Einar Solberg další desku jinak velice talentované kapely? Odpověď zní: Zase to zvládl. Jeho hlasový projev je jak chilli. Koření. Měl by se používat citem. Když se tam toho najebe hodně, nedá se to žrát.
Hele, Blake Judd ještě žije. Enfant terrible (ale současně i schopný skladatel) US blacku je (znovu) zpět a tentokráte doručuje tradičněji pojatou kolekci. Šlape mu to dobře, tělo už má sice životem zhuntované, mysl však zůstává stále čerstvá.
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.